kvalitet

Søk om prosjektmidler for 2019

Studenter som samarbeider med digitale verktøy

Vi lyser ut utviklingsmidler for toårige prosjekter med oppstart i 2019. Utlysningen skal fremme prosjekter som utforsker og utvikler pedagogisk praksis ved lærestedene. 

Nytt notat om digitalisering for utdanningskvalitet og aktiv læring

Utsnitt av omslagsbilde: Studenter samarbeider rundt en bærbar PC

Færre av søknadene om midler fra Norgesuniversitetet fokuserer nå på teknologien i seg selv. I stedet søker de å løse faglige eller pedagogiske og didaktiske utfordringer.

Utdanningskvalitetsprisen for fagskoler 2018

Fagskoler som har jobbet systematisk med å videreutvikle kvaliteten på utdanningene sine kan nå nominere egne fagmiljøer til Utdanningskvalitetsprisen for fagskoler 2018.

Tema: 

Utdanningskvalitetsprisen for høyere utdanning 2018

Universiteter og høyskoler som har jobbet systematisk med å videreutvikle kvaliteten på utdanningene sine kan nå nominere egne fagmiljøer til Utdanningskvalitetsprisen for høyere utdanning 2018. 

Tema: 

Stor interesse for utviklingsmidler til fagskolene

Kvinnelig fagskolestudent på byggeplass

39 fagskoler har søkt om midler til 100 prosjekter for kvalitetsutvikling.

35 millioner kroner i utviklingsmidler til fagskolene 2018

elever lærer elektronikk

Kunnskapsdepartementet  har bevilget 35 millioner kroner i utviklingsmidler for økt kvalitet i fagskoleutdanningene.

Undervisningsutvikling for kvalitet og relevans ved Høgskolen i Molde

Studenter og undervisere på SKIFT: Bård-Inge Pettersen, Knut Peder Heen, Erik Langelo, Mads Kristiansen, Mari Bøe og Per Kristian Rekdal

Faglærere og studenter ved Høgskolen i Molde har sammen utviklet utdanningsmodellen SKIFT for å gi utdanningen et kvalitetsløft.

Arbeidslivsrelevans: En bachelorgrad på egne ben?

Studentersamarbeider med nettbrett

Arbeidslivsrelevans på bachelor-nivå synes ikke å nærme seg en løsning, snarere tvert imot. Hvorfor?

Underviserundersøkelsen 2017 – noen refleksjoner

NOKUTs direktør Terje Mørland, kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen, Forskerforbundets leder Petter Aaslestad og prorektor for utdanning ved NTNU Anne Borg

For første gang har NOKUT gjort en nasjonal undersøkelse av undervisernes meninger om kvaliteten på undervisning i høyere utdanning. Den tyder blant annet på at arbeid med aktiv læring, samarbeid med arbeidsliv og praksis i fagene er viktig i tiden som kommer.

Tema: 

Sider