Norgesuniversitetet har blitt Diku – Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høyere utdanning. Det vil komme et nytt nettsted tidlig 2019.

kvalitet

Presentasjoner og videoer fra Høstkonferansen

Tromsø. Foto: bård løken

Presentasjoner og tre fine videointervjuer venter på deg.

Søk om prosjektmidler for 2019

Studenter som samarbeider med digitale verktøy

Vi lyser ut utviklingsmidler for toårige prosjekter med oppstart i 2019. Utlysningen skal fremme prosjekter som utforsker og utvikler pedagogisk praksis ved lærestedene. 

Nytt notat om digitalisering for utdanningskvalitet og aktiv læring

Utsnitt av omslagsbilde: Studenter samarbeider rundt en bærbar PC

Færre av søknadene om midler fra Norgesuniversitetet fokuserer nå på teknologien i seg selv. I stedet søker de å løse faglige eller pedagogiske og didaktiske utfordringer.

Utdanningskvalitetsprisen for fagskoler 2018

Fagskoler som har jobbet systematisk med å videreutvikle kvaliteten på utdanningene sine kan nå nominere egne fagmiljøer til Utdanningskvalitetsprisen for fagskoler 2018.

Tema: 

Utdanningskvalitetsprisen for høyere utdanning 2018

Universiteter og høyskoler som har jobbet systematisk med å videreutvikle kvaliteten på utdanningene sine kan nå nominere egne fagmiljøer til Utdanningskvalitetsprisen for høyere utdanning 2018. 

Tema: 

Stor interesse for utviklingsmidler til fagskolene

Kvinnelig fagskolestudent på byggeplass

39 fagskoler har søkt om midler til 100 prosjekter for kvalitetsutvikling.

35 millioner kroner i utviklingsmidler til fagskolene 2018

elever lærer elektronikk

Kunnskapsdepartementet  har bevilget 35 millioner kroner i utviklingsmidler for økt kvalitet i fagskoleutdanningene.

Undervisningsutvikling for kvalitet og relevans ved Høgskolen i Molde

Studenter og undervisere på SKIFT: Bård-Inge Pettersen, Knut Peder Heen, Erik Langelo, Mads Kristiansen, Mari Bøe og Per Kristian Rekdal

Faglærere og studenter ved Høgskolen i Molde har sammen utviklet utdanningsmodellen SKIFT for å gi utdanningen et kvalitetsløft.

Arbeidslivsrelevans: En bachelorgrad på egne ben?

Studentersamarbeider med nettbrett

Arbeidslivsrelevans på bachelor-nivå synes ikke å nærme seg en løsning, snarere tvert imot. Hvorfor?

Sider