Norgesuniversitetet har blitt Diku – Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høyere utdanning. Det vil komme et nytt nettsted tidlig 2019.

arbeidsliv og digital læring

UiA-prosjekt lever videre i norsk oppstartsselskap

Prosjektet T-FLIP har endret undervisningen i programmeringsfag ved UiA. Nå lanserer tidligere studenter sitt eget kodelæringsverktøy, med et internasjonalt marked. 

35 millioner kroner i utviklingsmidler til fagskolene 2018

elever lærer elektronikk

Kunnskapsdepartementet  har bevilget 35 millioner kroner i utviklingsmidler for økt kvalitet i fagskoleutdanningene.

Stor suksess med digitalisert videreutdanning

Styrt selvstudium, jevn studieprogresjon og aktiv læring har vært nøkkelen til suksess for videreutdanningen UiB tilbyr i samarbeid med utdanningsselskapet Addisco. 

Arbeidslivsrelevans: En bachelorgrad på egne ben?

Studentersamarbeider med nettbrett

Arbeidslivsrelevans på bachelor-nivå synes ikke å nærme seg en løsning, snarere tvert imot. Hvorfor?

Fleksibilitet og samarbeidslæring viktig for studenter i jobb

Ved Høgskolen i Innlandet bruker de digital teknologi for å fremme refleksjon, samarbeid og læring i organisasjons- og ledelsesfag for arbeidslivet. 

Digitale løsninger støtter opp om aktive læringsformer

Prosjektleder Inger Therese Øvrum og emneansvarlig Siv Merethe Kapstad i HSN-prosjektet "Gangen i en barnevernsak".

En digital dynamisk læringssti har gitt større fleksibilitet i barnevernspedagogutdanningen ved Høgskolen i Sørøst-Norge (HSN). 

Bli med på Spor 2017 og EVU Forum

Logo Spor 2017 og EVU Forum

Høgskolen i Innlandet inviterer til ny Spor-konferanse og det årlege EVU Forum for universitets- og høgskolesektoren på Lillehammer 18.-19. oktober.

Et arbeidsliv som satser på samhandling

Samhandling

Hvordan jobber arbeidslivsaktører som PwC, DnB og Sopra Steria med samhandling og organisasjonslæring? Svaret viser seg å være relevant for oss i akademia.

Sider